2016. április 15., péntek

Számítások 6 - 3D tervrajz tűztérről

Az előbbi bejegyzésben körvonalaztam a tűztér térfogatát és méreteit és egy 2D kézi rajzban rögzítettem is azokat.

Ígértem, hogyha lesz kis időm térben is megrajzolom, egy ilyen 3D típusú szerkesztőprogramot használni ígyisúgyis megéri, ha másért nem majd meg lehet saccolni vele a téglaszükségletet, mielőtt elhozzuk azt.

Ez nem egy műszaki pontosságú rajz most (habár igyekeztem a méretekkel igazodni a számításokhoz), inkább csak a szerkezetet bemutatandó, a pontos méreteket és téglarajzot akkor fogom tudni, amikor tudni fogom milyen samottéglával dolgozom épp. Azt előbb meg kell venni... a 23,3x11,5x6,4 cm-es samotthoz, illetve a 20x10x6cm-es köpenytéglához igazodtam ennél a rajznál...

Lars_Helbro_dan_tomegkalyha_tuzter_bio_oko_tuzter_sketchup - masonry heater documentation - tömegkályha


A rajzhoz a Google Sketchup 2016-os ingyenes programját használtam, letölthető innen:
https://www.sketchup.com/products/sketchup-pro/new-in-2016

A rajz forráskódja Sketchup (skp) formátumban letölthető innen:
https://drive.google.com/file/d/0B5Si-L7zd9ptS0VYZkptQXkxQ0U/view?usp=sharing

Készítettem egy kis videocskát is róla, megnézhető itt:

1 megjegyzés:

  1. Jóestét, érdeklödnék mi a neve ennek a programnak amivel eszt a 3d tervrajzot csinálja

    VálaszTörlés