2016. augusztus 24., szerda

Kályhaépítés 36 - Kemencekészítés

 Ma délután toltam ismét egy picikét a kályhán,
íme:

dán kályha torok
 A tűztér két fala között felhoztam az égési levegőt egészen a torokig, és megpróbálom kb. 30 fokos szögben nekivezetni a kemenceajtónak, hátha ellátná az ablaköblítés szerepét.

A fekete kemencénél (ún. black oven) nemigazán garantálják a tiszta ajtóüveget(a nagyok sem), de gondoltam adok neki egy esélyt ezzel a kétoldalról rászívott levegővel. Ha nem működik nem nagy gond, a kemence működjön... és legrosszabb esetben bármikor be tudom azt a lyukat tömni egy tégladarabkával...


dán kályha torok és ajtóöblítő levegőnyílás
Ezekkel az alábbi fúvókákkal próbálom meg kétfelőlről nekivezetni az ajtóüvegnek a levegőt, fele ilyen magas lesz a nyílás, ui. még egy 3cm-es samottsort az ajtóküszöbre raktam...

dán kályha torok és ajtóöblítő levegőfúvókák

dán kályha torok és kemenceajtó-öblítő levegőfúvókák


dán kályha torok és kemenceajtó-öblítő levegőfúvókák

dán kályha torok és kemenceajtó-öblítő levegőfúvókák


dán kályha sütője

dán tömegkályha sütője
 És íme a kb... 275,32cm2-es karburátor:

dán tömegkályha karburátor


 Ide is elrejtettem egy pár küllőt ajtórögzítés céljából, ha kinagyítjuk talán látszik is...

motorbicikli küllő elhelyezése kemenceajtó rögzítése céljából

motorbicikli küllő elhelyezése kemenceajtó rögzítése céljából

dán tömegkályha karburátor nyílás

dán tömegkályha karburátor nyílás 6kw-os kályhánál

dán tömegkályha karburátor nyílás 6kw-os kályhánál

dán tömegkályha kemencerész, tepsitartó besüllyesztés
A karburátor felső sorát kb 1.5 cm-el besüllyesztettem, mint az alábbi képen is látható.

Ugyanígy tettem a másik oldalon is.

Ezt persze lehetne kiugrasztani vagy akár beugrasztani is, igazából egykutya...
A célom vele az, hogy szükség esetén tudjak oda két fémrudat keresztbe betenni (melyeket méretre beszabok), és amikre majd egy tepsit fektethetek.

Szóval egyszerre két tepsivel is süthetek ha a szükség úgy kívánja.

Ez szintén nem a standard sütőrésze a dán kályhának, nem láttam sehol így, de úgy gondoltam, hogy ennyi iciripiciri kreativitást vihetek bele, azzal a kis bemélyedéssel nem hinném, hogy lényegesen összekutyulnám az áramlatokat a kemencerészben...
Mivel gyakorlatiasnak ítéltem...

dán tömegkályha kemencekiépítés

dán tömegkályha fekete kemence

masonry heater black oven


dannish contraflow masonry heater with bio-fireplace and black oven
 Az alábbi képen, a karburátor fölötti, utolsó sorban, hátrafelé látszik egy másik kis függőleges bemélyedés,
(mindkét oldalon van), azzal is az a célom, hogy oda egy fémrudacskát tudjak beakasztani, amiről majd pld. csülköt lehet lelógatni a kemencében...Ez magasabban van mint a tepsitartó...

Egyszóval reménykedek, hogy ezzel a kályhával majd eccer még sütni is lehet :-)


dannish contraflow masonry heater with bio-fireplace and black oven





Kemence egyik oldala belülről, a kemenceajtó öblítő levegőnyílása is látszik baloldalt...


Mikor borús az idő hamarabb besötétedik, a fotókat lámpával fejeztem be...

dannish contraflow masonry heater with bio-fireplace and black oven

És felhasználtam a kemencelefödéshez ezeket a samottlapokat

dán tömegkályha fekete sütő


A kemencét lefödő üreges samottlapokat  megtöltöttem samottörmelékkel, amik a vágásokból maradtak, kis agyaghabarcssal kevertem össze őket, épp csak annyival, amennyi kellett, hogy összefogja a törmeléket és ne potyogjanak ki a lyukakon...Ez látszik a samottlap "bütjén"..

 dán tömegkályha fekete kemencesütés tömegkályhában

sütés tömegkályhában

dán tömegkályha, ellenáramú
 Megint kimaradások lesznek, néhány napos mezőgazdasági munkáim várnak, közben szgép, utána egy hétre elmegyünk kis sós levegőt szívni, majd jelentkezem...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése